Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.04.22. 14:12 riczugabi

Újabb járművekkel erősít a BKV

Mindenki számára ismert tény, hogy a BKV járműparkja elöregedett, szinte azonnali cserére szorul több száz jármű. A BKV ennek apropóján próbál eleget tenni a kívánalmaknak. Sajnos a pénzügyi helyzet hasonlóan más társaságokéhoz, itt sem túl rózsás, de mégis felveszik a kesztyűt. Ebben a helyzetben szerintem nagyon jó megoldás használt, de nem túl régi alacsonypadlós, légkondícionált, egyszóval színvonal növekedést hozó buszokat vásárolni. Használt jármű beszerzési koncepció már 2001-ben, a hannoveri villamosok beszerzésével elindult, amelyek darabszáma ma már a 100 darabot is meghaladja. Láthatóan ezek a villamosok magasperonos megállókhoz lettek kialakítva és Hannoverben is ilyen rendszerben üzemeltek. Sajnálom, hogy 10 év alatt nálunk nem alakult ki hasonló rendszer. Több nyilvánvaló előnye mellett sajnos hátrányai is vannak. Lesz még szó kötöttpályáról, egyelőre vissza a gumikerekűekhez.

(TW6000 az Örs Vezér Terénél 2006 nyarán.)

A használt busz beszerzés 2009-ben indult, amikor Brüsszelből 32 darab csuklós Van Hool AG300 típusú autóbusz került megvételre. A járművek akkor voltak a 9. életévükben, ezalatt átlagosan mintegy 300 000 km-t futottak le. Darabjuk körülbelül 20 millió forintba, egy új busz árának harmadába kerültek. Átalakítás nélkül Dél-Pesten álltak forgalomba, ahol megtalálhatók mind a mai napig. 

(Van Hool még Brüsszelben 2005-ben.)

Előzőleg sokan féltek majd az üzemkészségüktől. Teljesen új, eddig nem használt típus volt hazánkban. Azonban a járművek rácáfoltak a hiedelmekre és nagyon jó rendelkezésre állást nyújtottak, abszolút teljesítették a velük szembeni elvárásokat. Ennek hatására 2011 nyarán velük megegyező típusú, szóló (A300) buszok vételéről döntöttek a döntéshozók, szám szerint 13 darabról. Megérkezésük után (a csuklósokkal ellentétben) a VJSZ Kft. vette kezelésbe őket, ahol átalakításokon estek át, hogy itthon forgalomba tudjanak állni. Olyanokra kell gondolni, mint zárt vezetőfülke, nyitható felület az ablakra, flottaszínre való fényezés. Az első átalakított példány (MCA-001) a napokban vizsgázott le. Ma már a járművezetők oktatása folyik, ha minden rendben lesz májusban már forgalomba állhatnak csuklós társaikhoz hasonlóan Dél-Pesten.

(fotó: BKK Facebook oldala)

Ugyanezen a nyáron trolibuszok is kerültek beszerzésre. A németországi Eberswaldéből érkezett 14 darab alacsonypadlós MAN NGE 152 típusú trolibusz. Darabja 9,5 millió forintba került. Forgalomba állásukkal a több, mint 30 éves ZIU trolibuszokat fogják leváltani. Érkezésük után őket is a VJSZ telephelyére vezényelték, ahol megkapták a már említett átalakításokat. Jogszabályi hiányosságok miatt ( egyszerűen nem volt jogszabály trolibuszok üzembe helyezéséről) csak az idén állhatnak forgalomba. Érdekesség, hogy a németek az első ajtó mögötti szélfogóra játékkormányt szereltek műszerfallal együtt. Örvendetes, hogy a BKV ezt megtartotta, úgyhogy a feltörekvő generáció kibérelte magának a "jobb egyet". 

(Fotó: BKK Facebook oldala)

Még mindig 2011-ben járunk, csak az évszak más. Ősszel ismét lezárult egy tender. Ezúttal 31 db Mercedes-Benz Citaro beszerzéséről szóltak a hírek. A járművek Frankfurtból érkeztek, vételáruk 20 millió forint körül mozgott darabonként. Ők is először a VJSZ-be mentek átalakításra, azonban a BKV nem tudott megegyezni minden részletben a szállítóval, ezért az átalakításuk, honosításuk még csak most kezdődött meg. Azonban már márciusban átmenetileg forgalomba állt a flotta egyharmada eredeti frankfurti állapotában, két hétre a 28-37-es villamosok pótlásának idejére. Átalakítás után valószínűleg az Óbudai Garázs fogja majd őket állományba venni.

(Fotó: BKK Facebook oldala)

A használt autóbusz beszerzés továbbra sem áll meg. A héten zárult le egy újabb tender. Eszerint a közeljövőben 38 darab Volvo 7700-as szóló autóbusz fog forgalomba állni. Ezek típustársai a jelenleg is futó 150 darab csuklós Volvo-nak és életkorban is megegyeznek. A járművek Hollandiából fognak érkezni és darabonként körülbelül 16 millió forintba fognak kerülni. Valószínű ők is átfognak esni a szükséges átalakításon, ami remélhetőleg gyorsan végbe fog menni, ugyanis a járművek sötétkék színűek és légkondicionáltak is. 

(Fotó: BKK Facebook oldala)

Összefoglalva, tehát 3 év alatt sikerült - a villamosokat most leszámítva- közel 130 db korszerűnek mondható járművet beszerezni,amellyel a selejtezésre váró buszok viszonylag nagy részét sikerül lecserélni és amelyek még jó pár évig szolgálni tudják Budapest utazóközönségét.

Szólj hozzá!

Címkék: budapest közlekedés bkv volvo mercedes busz villamos citaro bkk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr34466206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása