Utoljára vacsorázhattak a MÁV utasai a belföldi IC-ken, ugyanis június 15-ével megszűnt a szolgáltatás. Ezentúl csak a nemzetközi vonatokon és a külföldi kocsikkal kiadott belföldi IC-ken lesz elérhető. Cél a költségmegtakarítás. Hát mindenki döntse el maga, mekkora megtakarítást lehet elérni pár kocsi levételével a szerelvényekről...Magát a szolgáltatást nem ismerem és tömött étkezőkocsikat sem láttam, így hiánya nem nagyon fog feltűnni, de valahol mégis csak szomorú dolog. Szomorú azért is, mert ugye, ha IC-n utazunk kötelesek vagyunk pótjegyet váltani a menetjegy mellé, amiért így sok vonaton használhattuk akár a büfékocsikat is, de ezentúl csupán azért fogunk felárat fizetni, hogy emberi körülmények között, és ne mocsokban hangzavarban utazzunk. De nyilván a szolgáltatás színvonalával nem fog együtt csökkenni az ára.
A MÁV a jövőben tervezi ismét forgalomba helyezni az étkezőkocsikat kissé más formában. Átalakítás után megmaradna a büfé rész, de mellette helyet kapna az első osztályú utastér is. Senki nem tudja, hogy ez a folyamat mennyi ideig húzódhat, de valószínűleg a szolgáltatást pótolandó, megjelenhetnek különböző kávé és szendvicsautomaták. A Gysevnél már el is kezdődtek a tesztek: három vasúti kocsiban helyeztek el ilyen automatákat. Amennyiben a teszt sikeresnek mondhatók, a MÁV is meghonosíthatja a saját szerelvényein.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sofalwy 2012.06.23. 09:32:44
kácske 2012.06.23. 10:13:52
Hungeralien 2012.06.23. 10:35:55
A mozikban a nyereséget a popcorn hozza. Én inkább valami kreatív módon hajtottam volna a minél nagyobb árbevételre, mondjuk partikocsivá átalakítani, zenével, kivetítővel.
Sword 2012.06.23. 10:48:28
vauvauvau 2012.06.23. 11:00:23
Dömötör Béla vagyok, MÁV-szakértő. Én javasoltam a büfékocsik megszüntetését, költségtakarékossági okok végett.
Első javaslatom forradalmi volt, de azt elvetettem. Az az volt, hogy a vonatokat ne indítsuk el, sőt szedjük is fel a sineket és adjuk el a vaskereskedéseknek. Így, több száz millió forintot takaríthattunk volna meg. Azonban a kisebbik rosszt választottuk, csak a büfékocsikat szünettük meg. Biztos van minden kedves utasnak jó édes anyja, megkérném őket, csomagoljanak Önöknek szendvicset, aztán zabálják azt, de a lehulló morzsákat majd takarítsák fel maguk után!
Kadarka Jánoska · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.06.23. 11:15:45
MÁV-szakértőként igazi kamikaze javaslat volt az eredeti, a teljes felszámolós. Javaslok egy kompromisszumot: legyenek megszüntetve a büfékocsik és a szakértők, így maximalizálható a költségmegtakarítás és anyámnak is fellendül a szendvicses vállalkozása.
Dr. Trebitsch 2012.06.23. 11:36:14
Ez volt a kulturált utazás pótjegy ellenében.
riczugabi 2012.06.23. 12:18:58
riczugabi 2012.06.23. 12:24:16
Sword 2012.06.23. 13:15:21
Csak akkor megint mire fizetnél felárat az új IC kocsikon? Újabb? Tisztább? Ez lenne az alap, basszus...
A pótjegynek egy előnye van: A legtöbbször olyan emberek hajlandók kifizetni, akinek nem jelent különösebb szórakozást a firkálás, ülések vagdosása, burkolat farigcsálása bicskával és a berendezés szétrugdosása. Magyarán ez amolyan állagmegőrző biztosíték. Ezért a plusz pénzért a szolgáltató is hajlandó összeszedetni a szemetet meg néha lemosni a kocsikat. Jó példa erre a megszűnt interpici szolgáltatás. Láttad már hogy néznek ki ezek a felújított BZ-k, amióta nem felárasak?