Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.06.22. 18:58 riczugabi

Az utolsó vacsora

Utoljára vacsorázhattak a MÁV utasai a belföldi IC-ken, ugyanis június 15-ével megszűnt a szolgáltatás. Ezentúl csak a nemzetközi vonatokon és a külföldi kocsikkal kiadott belföldi IC-ken lesz elérhető. Cél a költségmegtakarítás. Hát mindenki döntse el maga, mekkora megtakarítást lehet elérni pár kocsi levételével a szerelvényekről...Magát a szolgáltatást nem ismerem és tömött étkezőkocsikat sem láttam, így hiánya nem nagyon fog feltűnni, de valahol mégis csak szomorú dolog. Szomorú azért is, mert ugye, ha IC-n utazunk kötelesek vagyunk pótjegyet váltani a menetjegy mellé, amiért így sok vonaton használhattuk akár a büfékocsikat is, de ezentúl csupán azért fogunk felárat fizetni, hogy emberi körülmények között, és ne mocsokban hangzavarban utazzunk. De nyilván a szolgáltatás színvonalával nem fog együtt csökkenni az ára. 

A MÁV a jövőben tervezi ismét forgalomba helyezni az étkezőkocsikat kissé más formában. Átalakítás után megmaradna a büfé rész, de mellette helyet kapna az első osztályú utastér is. Senki nem tudja, hogy ez a folyamat mennyi ideig húzódhat, de valószínűleg a szolgáltatást pótolandó, megjelenhetnek különböző kávé és szendvicsautomaták. A Gysevnél már el is kezdődtek a tesztek: három vasúti kocsiban helyeztek el ilyen automatákat. Amennyiben a teszt sikeresnek mondhatók, a MÁV is meghonosíthatja a saját szerelvényein.

10 komment

Címkék: közlekedés máv vonat miskolc vasút mozdony


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr664605238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sofalwy 2012.06.23. 09:32:44

Az étkezőkocsik leállításával lényegesen csökken a szolgáltatás színvonala. Magam sokat utaztam a főváros és az egyik megyeszékhely között és az étkezőben nagyon sok baráttal éltünk klubéletet, míg a vonat - nem éppen korhoz illő átlagsebességgel - elérte célunkat. Az sem volt mellékes, hogy tűrhető árért lehetett valamit enni, így korábbi vonattal lehetett visszautazni, nem kellett a városban étterem után szaladni. Nem hiszem, hogy ezeket automatákkal pótolni lehet majd.

kácske 2012.06.23. 10:13:52

Aki nem bír ki 1-2 órát kaja nélkül, az úgy mint eddig is, visz magával. Ahogy meglódul a szerelvény, előkerül egyből a hurka, kolbász, rántotthús.

Hungeralien 2012.06.23. 10:35:55

Hm, ez elég abszurd, a büfékocsi veszteséges volt?

A mozikban a nyereséget a popcorn hozza. Én inkább valami kreatív módon hajtottam volna a minél nagyobb árbevételre, mondjuk partikocsivá átalakítani, zenével, kivetítővel.

Sword 2012.06.23. 10:48:28

Nem sokan vették igénybe az elmúlt években a büfét. Az emberek többsége csak szeretne A-ból, B-be jutni. Nem azért vesz IC-re, másodosztályú jegyet meg pótjegyet, mert dőzsölni akar, egyszerűen csak inkább kiad még pár száz forintot, hogy ne dögöljön meg a melegben, meg viszonylag normális körülmények között utazzon. Magyarán nem igazán van célközönség, hiszen ő is csak egy szimpla utas. Nem fér bele neki, hogy a másfél órás út alatt még jó pénzért szendvicset meg kávét vegyen.

vauvauvau 2012.06.23. 11:00:23

Jónapot kívánok, kedves Olvasók!
Dömötör Béla vagyok, MÁV-szakértő. Én javasoltam a büfékocsik megszüntetését, költségtakarékossági okok végett.
Első javaslatom forradalmi volt, de azt elvetettem. Az az volt, hogy a vonatokat ne indítsuk el, sőt szedjük is fel a sineket és adjuk el a vaskereskedéseknek. Így, több száz millió forintot takaríthattunk volna meg. Azonban a kisebbik rosszt választottuk, csak a büfékocsikat szünettük meg. Biztos van minden kedves utasnak jó édes anyja, megkérném őket, csomagoljanak Önöknek szendvicset, aztán zabálják azt, de a lehulló morzsákat majd takarítsák fel maguk után!

Kadarka Jánoska · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.06.23. 11:15:45

@vauvauvau:

MÁV-szakértőként igazi kamikaze javaslat volt az eredeti, a teljes felszámolós. Javaslok egy kompromisszumot: legyenek megszüntetve a büfékocsik és a szakértők, így maximalizálható a költségmegtakarítás és anyámnak is fellendül a szendvicses vállalkozása.

Dr. Trebitsch 2012.06.23. 11:36:14

A héten IC-ztem. működött a klíma, így volt érzésre kb. 32 fok, az utazás utolsó szakaszára át is mentem a bicikliszállító kocsiba, ahol nem volt klíma, viszont le lehetett engedni az ablakot. Büfékocsi ugye nem volt, a magammal hozott jegesteát az első félórában megittam, utána csak kapkodtam levegő után. A szerelvény ütemesen rázott, mintha hullámos lett volna a sín vagy szögletes a kerék, így olvasni nem lehetett. Aludni sem, mert a vonat minden bokornál megállt, ha nem az állomáson, akkor "forgalmi okból", amire ilyenkor egy iszonyúan hangos, recsegő-gerjedő hangszóró figyelmeztetett is. Menetrend szerinti megállók előtt ugyanez a pokoli hang bemondta az állomás nevét, majd elinduláskor a felszálló utasoknak üvöltve kellemes utazást kívánt. Ilyenkor mindig hangosan anyáztam egyet. Pozitívumként azt jegyezném meg, hogy mindössze 10 percet késett, ami ugye a MÁV-nál szóra sem érdemes.

Ez volt a kulturált utazás pótjegy ellenében.

riczugabi 2012.06.23. 12:18:58

@Sword: Sajnos igazad van, viszont ez is része volt a magasabb szolgáltatási színvonalnak, ami így megint csak csökkent. Árakat nem tudom pontosan hogy alakultak, csak sejtem. De szerintetek nem abszurd, hogy Magyarországon tényleg csak azért fizess többet a vonatjegyért, hogy normálisak legyenek a körülmények utazás közben?

riczugabi 2012.06.23. 12:24:16

@Dr. Trebitsch: Szokás szerint klímás buszok, vasúti kocsik jellemzője a sok nyithatatlan ablak és egy pár kis felületen nyitható, a szellőzés miatt. De ha por kerül a gépezetbe az bizony iszonyú kellemetlen tud lenni én is tapasztalom eleget buszon. Ahogy a 10 perc késés, úgy a szaunázás sem érdekli őket, pedig ha egy olyan szolgáltatásért fizetek előre, amit végül nem kapok meg, illene legalább egy részét visszatéríteni. Pozitívumként lehet említeni a bicikliszállító kocsi jelenlétét és hogy még volt hová menekülni :)

Sword 2012.06.23. 13:15:21

@riczugabi: Ha lenne elég új IC kocsi, akkor a régi kocsik mehetnének gyorsvonatba sorolva, felár nélkül.
Csak akkor megint mire fizetnél felárat az új IC kocsikon? Újabb? Tisztább? Ez lenne az alap, basszus...
A pótjegynek egy előnye van: A legtöbbször olyan emberek hajlandók kifizetni, akinek nem jelent különösebb szórakozást a firkálás, ülések vagdosása, burkolat farigcsálása bicskával és a berendezés szétrugdosása. Magyarán ez amolyan állagmegőrző biztosíték. Ezért a plusz pénzért a szolgáltató is hajlandó összeszedetni a szemetet meg néha lemosni a kocsikat. Jó példa erre a megszűnt interpici szolgáltatás. Láttad már hogy néznek ki ezek a felújított BZ-k, amióta nem felárasak?
süti beállítások módosítása