Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.08.02. 22:02 riczugabi

Mindennapok a miskolci tömegközlekedésben 9. rész

Összegyűjtve az első két-három hét tapasztalatait, február első munkanapján menetrendi változások léptek életbe. Számos járatnál teljesen új került bevezetésre. Ilyenek: 1-1A,12,14-14H,21,29,35. Még több járatnál csak indulási időpontok változtak, vagy került be egy-két új indulás. De térjünk vissza az új menetrendekhez. Előző részekben a leírásoknál már tettem utalásokat, így könnyen kiderül, hogy egyes járatoknál milyen céllal jelent meg új. Kezdjük az elején: 1-1A esetén sűrűbb menetrendet dolgoztak ki, ezáltal a reggeli követés 5 percről 3-4 percre csökkent, még a délutáni 7-8 percről 6-ra. A 12-esnél különösebb változások a követési időkben nem történtek, inkább a teljesítményt optimalizálták, így egyes időszakokban sűrűbb, máshol ritkább lett. A 14-14H párról szóló cikkben is említettem, hogy sikerült eléggé alábecsülni az igényeket. A zsúfoltság enyhítésére sűrűbb menetrend lépett életbe. A két járat közösen 101 fordult teljesített január 1-től. Februártól ez a szám 124-re nőtt. A 21-es volt ebből a szempontból a kakukktojás. Szerepét jelentősen túlértékelték, ezért az új menetrend igencsak "lefogyott" az eredetihez képest, de még így is viszonylag sűrű maradt. Reggeli csúcsban 4-7 perc helyett 6-7 percenként követték egymást a járművek. Völgyidőszakban 10-ről 15 percre nőtt a követés, délután pedig 6-7 ről kereken 10 percre. A 29-est is sűrítették: a fordulók száma 75-ről 89-re nőtt és a 35-ösnél is egy napközben sűrűbb menetrend lépett életbe.

14h

További változások is történtek az év során. Először májusban kellett új betétlapokat ragasztanunk a menetrendünkbe. A 33-as útvonala, ami eddig egy hurkot formált, megváltozott. Az üveggyár melletti városrész feltárása után kifordult a tehermentesítőre és egyenesen visszaindult a belvárosba. Nos májustól ez megszűnt, helyette oda-vissza irányban egy útvonalon járt, az említett városrészen keresztül. Továbbá feltámasztották néhány hónap erejéig a még ősszel megszűnt ZS-st, ezúttal ingyenes járatként.

Júniustól este hét óra után 19-es helyett 67-es közlekedett, amelyek érintették a Komlóstetői végállomást is. Következő korrekciók szeptemberen jöttek. Ekkortól az 1A-s a Búza Tér és a Tiszai Pu. közt a Selyemréten keresztül közlekedett.  A Bodótetőn élőknek, pedig ekkora sikerült elérni, hogy a nem túl vonzó Búza Tér helyett a 34-es az Arany János utcából induljon. Ezzel közvetlen átszállást kaptak a villamosra és megnyílt a lehetőség az ott végállomásozó két járat (34,38) összevonására is.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés busz miskolc mvk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr944683598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása