Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2014.02.02. 10:35 riczugabi

A 20 éves új busz

A napokban ünnepli huszadik születésnapját a Miskolcra első ízben került Ikarus 415-ös autóbusz. Csuklós társával együtt 1993-'94 fordulóján törték meg a Miskolci Közlekedési Vállalat akkor még tisztán 260-as és 280-as Ikarusokból álló flottájának egyhangúságát. Sajnos csuklós társa már régebb óta le van állítva. Rossz nyelvek szerint visszatérésére már sajnos nincs esély. A két busz mondhatni az akkor a BKV- hoz került ugyanilyen típusú buszok vidékre száműzött testvérei. Már a végeleges homlok és hátfallal érkeztek, szürke-kék ruhában elől és hátul zöld csíkokkal. A DAF motor hozadékaként, a nagyobb hűtőrács miatt, az utolsó ajtók már szűk kialakításúak lettek. Az utasteret IMAG Halas típusú ülésekkel szerelték fel, az ablakok pedig nagy nyitható felületet kaptak, ami miatt mindig is közkedveltebbek voltak, mint a később beszerzett társaik, amelyek nyáron a rossz szellőzés miatt gyakran szaunává változnak. Az utastájékoztatásban újdonságot még nem hoztak, FOK-GYEM kijelző még nem került a járművekbe, a viszonylatjelző továbbra is a tábla maradt.

Mikor gyerek voltam sokáig ők számítottak az "újbuszoknak". Később gyakorlatilag minden újnak számított nekem, ami nem 200-as Ikarus volt. Emlékszem, ha megláttam, hogy éppen valamelyik a kettejük közül érkezik a megállóba, fejvesztve rohantam, hogy ha csak a lépcső alján is, de az új buszon utazhassak. Aztán teltek múltak az évek. A kezdeti óriásinak tűnő korkülönbség köztem és a buszok között teljesen elolvadt, az új buszok velem együtt korosodtak és már koránt sem mondhatóak újnak, sőt a tervezett élettartamukon is túl vannak már. Mára a gyerekkori új busz teóriám teljes mértékben megdőlt. A legutóbb beszerzett Neoplanok is már 8. éve koptatják az utakat...

A járgányok sokáig megtartották egyedi arculatukat és voltak üde színfoltjai a miskolci közlekedésnek. Aztán szépen fokozatosan kezdték elveszteni az egyediségüket, de sosem olvadtak be teljesen a társaik közé. Először zöld csíkokat kaptak az oldalukra, majd a homlokfaluk kapott kék sárga festést. Hátfalukról is eltűnt a zöld csík, viszont a sárga szín nem jelent meg. Lehet már azóta is változtak, de én az utóbbi időkben nem sokszor láttam, láthattam őket. Egyrészt keveset tartózkodom Miskolcon, másrészt az EEG-411 rendszámú 435-öst, amint már említettem időközben le is állították. A héten miskolci közlekedésbarátok kis csoportja emléklapot helyezett el a még forgalomban lévő EKG-859 rendszámú 415-ös Ikaruson, aminek innen kívánok még sok utasokkal megtett kilométert a miskolci utakon.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés busz miskolc ikarus mvk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr695792690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása