Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2013.04.08. 09:17 riczugabi

Fejetlenség az agglomerációs járatok körül

Igazi kabaréba illő történetek játszódnak le az utóbbi hónapokban a téma körül. Jól reprezentálja, hogy mekkora fejetlenség uralkodik felső körökben. Sajnos valamelyest engem is érint ez a fejetlenség, csak más témában. Én konkrétan másfél éve várok egy diákigazolvány nevű apró plasztikkártyára, mára elértem oda, hogy legalább már az alagutat látom. De vissza a témához, annak is az elejéhez. Idén január elején az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) úgy döntött uniós jogszabályokra hivatkozván, hogy 2013 május 1-től az agglomerációs járatok üzemeltetését a Volánbusznak kell átvennie. E mellé magasabb ellátási színvonalat, hatékonyabb és gazdaságosabb üzemeltetést ígértek, mindezt 4 hónap leforgása alatt. Azt, hogy ezt hogyan gondolták, szerintem még ők sem tudják. Több szempontból is érdekes lépés ez. Először is kíváncsi lennék arra az uniós jogszabályra, ami a BKV-val foglalkozik. Jó, tudom, biztos valami általánosságban megfogalmazott szabály lehet. Ha így is van, akkor a BKV nem mehet ki Budapestről, de a Volán meg bejöhet? Ezek a járatok ugyanis városon belül is komoly jelentőséggel bírnak, útvonaluk nagy részét itt teszik meg. Másrészről pedig ezek azok a járatok, amelyekből a BKV-nak a legnagyobb bevétele származik, így az amúgy sem túl rózsás anyagi helyzet valószínűleg tovább romlik majd. Lényeg a lényeg, a döntés megszületett, májustól a Volán szolgáltat az érintett járatokon (vagy mégsem).

Ennek szellemében azonnal intézkedéseket tettek, hogy ne csak papíron legyen lehetséges. Három tender is kiíródott. Elsőben 132 buszt szerettek volna bérelni amihez csak sofőrrel és üzemanyaggal járultak volna hozzá. Ennek nem titkolt nyertesének a BKV-t remélték. Második tendert járművek beszerzésére, összesen 114 db új buszra írták ki. Vegyesen városi és elővárosi és megszokottak szerint teljesen alacsonypadlós kivitelűekre. Az előző kiírás fedezésére, egy harmadik, pénzügyi tender is megjelent. Lehetőségekhez mérten az elképzelés jó volt, de hogy ne legyen egyszerű a dolog, minden elbukott. A BKV nem szándékozott elindulni az első pályázaton, mondván közelednek a nagy villamos vonalfelújítások (1-es,3-as), jól fog jönni az a több, mint száz busz a pótlásokhoz. Szakmai hibák miatt a második, új járművek beszerzéséről szóló tendert is vissza kellett vonni, így a harmadik is semmissé vállt. Itt már látszódott, hogy a gond meglehetősen nagy. Kapkodva megjelent egy újabb kiírás, amelyen a Volánbusz szolgáltatást bérelt volna 2013 május és 2014 február közötti időszakra. Paraméterek alapján szinte bárki, bizonyos keretek között bármilyen járművekkel elindulhatott rajta. Szörnyűbb, hogy ajánlatot a jelenleginél majd 40%-kal kisebb teljesítményre kérték. Az NFM próbálta menteni a menthetőt, közös megbeszélésen rábírták a BKV-t, hogy ezen a tenderen már induljon el. Így is lett, azonban a cég nem tudott elég járművezetőt delegálni, többségük féltette az állását, egzisztenciáját. Így végül a pályázat ismét érvénytelen lett, ez a próbálkozás is elbukott. Március végén ugyan ismét kiírtak egy új járművek beszerzését célzó pályázatot immáron 61 csuklós és 106 szóló autóbuszra, de az már ezelőtt eldőlt, hogy a Volánnak semmi esélye nem maradt arra, hogy májustól ne csak papíron szolgáltasson. Legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a Volán átveszi a járatokat, majd azonnal vissza is adja őket a BKV-nak, de csak üzemeltetésre. Ha minden rendben megy, és a tender sikeres lesz, jövőre megérkezhetnek az új buszok a vonalakra, amivel a Volán gyakorlatban is átveheti az üzemeltetést és sikerül pontot tenni ennek a cirkusznak a végére. 

3 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv volán busz


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr665205800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2013.04.08. 23:06:58

Nem is értem, hogy a BKV miért nem indult egy olyan tenderen, aminek a fő célja az, hogy a BKV-t kirúgják a mostani melójából :-))

Föl nem foghatom, hogy ezt az egészet hogyan gondolták ki ott fent a magasságos minisztériumban...

riczugabi 2013.04.09. 00:01:49

Addig jó még nem fogjuk fel. Ha értenénk, mi is menthetetlenek lennénk :)

Link elek 2013.04.09. 07:17:23

igy tobbet lehet majd lopni
süti beállítások módosítása