Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.04.21. 22:27 riczugabi

Mindennapok a miskolci tömegközlekedésben 2. rész

Előző bejegyzésben említve volt, mint fekete nap 2007.január 1. Azonban, mint minden vihart, ezt is megelőzte az előszele. Kisebb változások történtek 2006 őszén.Próbálok általánosítani, hogy azok az olvasóim is megértsék, akik még sosem jártak Miskolcon: a város a Szinva völgyében található, emiatt közlekedésileg is elég egyedülálló. Két egymást keresztező fő közlekedési tengely különül el. Az K-Ny irányú tengelyen fut végig a villamos. Erre merőleges az É-D tengely amelyen a 60-as években szűnt meg a villamosközlekedés, azonban a város szeretné mihamarabb visszaépíteni a pályát. Jelenleg emiatt és mert a déli oldala elég szerteágazó, csak buszközlekedés van ezen a tengelyen.

(fotó: googlemaps)

Amint említettem 2006 őszén megérkezett a változások előszele: megszűnt két járat: a naponta 2-szer közlekedő 17-es, amely a Tiszai Pu. és a Csorba tó közötti kapcsolatot látta el. Konkrét célját nem tudom, emlékeim szerint kajakosok használták edzésre menet/jövet. Megszűnt az utolsó miskolci céljárat a ZS-s. Különleges jelzését a külső végállomásáról kapta, a Zsarnai piacról. Piac napokon közlekedett a helyközi buszpályaudvarnak is helyt adó Búza térről. Rövidült a 16-os járat egy megállóval. Az addig végállomása az egykoron működő Lyukóbánya volt. Ma azonban 2-3 családiházon kívül semmi sem található már ott, ami utast vonzana, ezért a végállomás egy megállóval beljebb került, a még lakott terület szélére. Persze a régi fordulóig kijáró járatok is maradtak, napi pár indulással. Ritkult a város legsűrűbben járó, legforgalmasabb járata a 35-ös. A belvárost az Avas lakóteleppel összekötő járat, elég meredek dombon jut el céljához. Ami eddig kőbe vésett lehetetlen volt, hirtelen megvalósult. Szóló kocsikat lecserélték a csuklósok. Pozitívum, hogy indult egy új járat is, amely egy eddig ellátatlan területet ért el. A Martintelep, újabban Martin-kertváros egy családiházas övezet. Vizuális típusoknak: ez a városrész majdnem szabályos négyzet alakú. Átlója mentén jár a 3-as járat, ez kettéosztja a lakótelepet. Az így kapott két háromszög közül csak az egyikben volt tömegközlekedés. Az új 3B-s járat ezt a hiányt volt hivatott pótolni. A másik oldali párja a 23-as volt, de erről később kicsit.

(Elől a megszűnő ZS-s, hátul a fiatal 3B. Nem sok lehetőség volt együtt fotózni őket...sajnos.)

Ehhez hozzájöttek még a belvárosi átépítések miatti változások, új sétálóutcák, főutak és terek épültek  Meg volt tehát felvezetés mégis mindenkit valóságosan sokkolt a januári átalakításokról szóló tervezet. Részletesebben nem ismertetném, mert nagyon nagy részéből sajnos valóság lett. Folyt.köv.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés busz miskolc mvk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr104465534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása