Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.05.31. 21:16 riczugabi

Mindennapok a miskolci tömegközlekedésben 3. rész

Előző részben a 2006 novemberi változtatásokkal fejeztem be, amit a 2007-es nagy változások előszeleként aposztrofáltam. 

Miskolc lakosai még az új évet ünnepelték, már a szerencsésebbek, bár aki dolgozott is vallhatja magát szerencsésnek, hiszen volt hol. Eközben életbe lépett az új menetrend, amely jelentősen megváltoztatta a tömegközlekedési rendet. Akik hajnalban, reggel hazafele tartottak, látták hogy bizony most nem csak az évszám változott a naptárban, hanem többek között a bérlet ára is jelentősen. Szó, ami szó egy új időszámítás kezdődött akkor. Elindultunk a lejtőn.

Haladjunk járatszám szerint növekvő sorrendben, villamosközlekedést teljes egészében kihagyva, arról később a Zöld Nyíl projekt kapcsán, a jövőben íródó bejegyzésben.

1,1A,101 : Ez a 3 járat bonyolította le a közlekedést a K-Ny-i tengelyen. A Tiszai Pu.-tól egészen Diósgyőrig egy útvonalon közlekedtek. Az 1-es teljesen a városhatárig, a Majális Parkig közlekedett, a 101-es gyorsjárat 3 megállóval előbb, Felső-Majláthon végállomásozott, míg az 1A-s még egy megállóval hamarabb lefordult az útvonalról, hogy ellássa Berekalját, amely egy családi házas városrész, egy pármegállós hurokútvonal. Az 1-es csúcsidőben kicsit ritkábban, völgyidőben kicsit sűrűbben járt, a 101-es pont fordítva, az 1A-s viszonylag egyenletesen. Közösen a reggeli csúcsidőben 4 perces követést biztosítottak átlagban. Ehhez képest 2007-ben egy az egyben megszűnt a 101-es, a maga 77 napi indulásával, amely egyben a gyorsjáratok eltűnését jelentette Miskolcon. Szerepét, útvonalát átvette az 1A-s, de immár minden megállóban megállva, ezzel 3 perces menetidő növekedést előidézve. 1-1A összehangolt menetrendet kapott, reggeli csúcsban 5 percenként követték egymást a járművek, ami hagyján, ahhoz képest, hogy, délután viszont 7-8 percre nőtt a követés. Ez hamar kevésnek bizonyult, jöttek is nemsokára a korrekciók. Berekalját ezután egy régi-új járat, a 69-es nyerte vissza, amely Diósgyőrig közlekedett, átszállást biztosítva a villamosra.

101es

(101-es indul a Tiszai Pu.-ról)

2 : A belvárosi Búza teret Tapolcával összekötő járaton útvonal változás nem, azonban menetrend változás történt. A napi 75 fordulóból csak 55 maradt meg. Ennek nyomán a követés a reggeli csúcsidőben 15 percről 20 ra nőtt, délután 11 ről 15 percre. 

3,3A,3B,23 : A sorozat előző részében volt szó a martintelepi közlekedésről, amiben a városrészt egy négyzetre hasonlítottam. A 3-as a Búza térről indul, a lakótelep átlója mentén halad át Szirmára. A 3-as valódi betétjárata volt a 3A-s. Útvonaluk megegyezett, de valódi betétjárat révén csak a Martintelep határáig közlekedett, Szirmára már nem. A 3B-s, az újonnan indult járat a telep egyik részét szolgálta ki a Búza térről, a másik részt a 23-as fedte le, aminek a végállomása azonban a Tiszai Pu. volt. A racionalizálás során ebből a négy járatból csináltak kettőt. A 3-as megmaradt, mint alapjárat, azonban a napi 85 fordulóból mindössze 63 maradt. Az addigi 3A-s megszűnt, de a viszonylatszám megmaradt. Az új járat a 3B és a 23-as összevonásából jött létre, amely így egy kört tesz meg mostmár a Martintelepen. Végállomása a Búza Tér lett, így megszűnt a kapcsolata a lakótelepnek a Tiszai Pu.-ral. Viszonylatszám nem szerencsés, ugyanis az új 3A-s nem tekinthető a 3-as valódi betétjáratának. Be irányba - a végállomáson kívül- például csak két megállójuk közös, abból is egy csak a név alapján, ugyanis a Vízügyi Igazgatóságnál már a kereszteződés más-más oldalán állnak meg. Az új járat menetrendje kimondottan barátságos lett. Reggel 10 perc a követési idő, ami már városszerte is viszonylag jónak tekinthető, míg délután 10 és 15 perc között  változik.

3aas

(Régi 3A-s a Martintelep határán lévő végállomásán)

4 : A járat a város déli részén fekvő Görömböly és a Belváros kapcsolatát biztosítja. Útvonalváltozás a járaton nem történt, csak jelentős ritkítás. A munkanapokon közlekedő 67 járatból 45 maradt meg csak. Hétvégi 20-25 perces követés fix 30 percre változott.

5 : Ezen járat esetében is csak menetrend változásról beszélhetünk. Útvonala változatlan maradt, továbbra is Diósgyőri (akkori) villamos végállomás és Lillafüred között közlekedik. Hétvégi menetrendjéhez nem nyúltak, ami egyébként jelentősen sűrűbb a hétköznapinál turisztikai okok miatt. Hétköznap a fordulószám minimálisan, néggyel csökkent: 36-ról 32-re. Azonban az eddigitől eltérően, amikor is egész nap fixen fél óránként követték egymás a járművek, jobban elhatárolódik egymástól a csúcs és a csúcson kívüli időszak. Amíg reggel 15 perces követés is előfordul, napközben akár egy órát is várhatunk a következő buszra.

Folytatom...

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés busz miskolc mvk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr544547367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása