Na, de kezdjük a történetet az elejéről. Minap sétáltam az MVK telephelye mellett gyanútlanul. Éppen az egyesületünk klubhelységébe siettem, amikor a kapun bepillantva egy zöld Volvo-t láttam meg. Mire haza értem, már több helyen meg volt írva, miszerint 3 éves tesztre jön Miskolcra. Egyébként nyáron már volt szerencsém Budapesten kipróbálni egy megszólalásig hasonló járművet 8-ason.
Aki már tud a tesztről gondolom már unalomig olvasta a hybridek mibenlétét, de azért egy rövid összefoglaló nagyvonalakban: a járműben helyet kapott egy dízel és egy villanymotor is, ezek közösen felelősek a busz meghajtásában. Álló helyzetben a dízel motor leáll, ezt követően akkor lép működésbe, amikor a villanymotor a megfelelő sebességre (17 km/h) gyorsította a járművet. Így tehát a villanymotor akkor veszi át a dízel szerepét, amikor az a legnagyobb üzemanyag fogyasztást produkálná. Ennek köszönhető az emlegetett 30-40%-os üzemanyag spórolás, egy hagyományos meghajtású buszhoz képest.
Ma, azaz április 3-án forgalomba is állt sikeresen 3A-son, ami jellemzően síkvidéki járat, két emelkedőt, két felüljáró jelent, de a napokban közlekedni, fog 11-esen, 29-esen, ahol majd biztosan meg fog mutatkozni ezen buszok előnye.
Szerény véleményem szerint a hibrid buszok nem lesznek meghatározók a közeljövőben még, leszámítva talán 1-2 tehetősebb országot. Egy ilyen jármű beszerzési költsége jóval magasabb, egy hagyományos társáénál és nem biztos, hogy ez a többlet megtérül az élettartama alatt az üzemanyag spórolással. Ebbe azonban még beleszólhat a technika előrehaladása.
Utolsó kép egy kicsit a témától elütő. Miskolcon a "menetrend folyamatosan az utazási igényekhez való igazításai" miatt egyre kevesebb 200-as Ikarus közlekedik, ezért lehetőség szerint fotózom őket, ha a helyzet úgy adódik.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.