Ma érvénybe lépett az új vasúti menetrend, mely szerint a naponta nagyságrendileg 3000 vonatból mintegy 410 szűnik meg. A változtatás nagy visszhangot váltott ki nagyon sok polgármesterből és az utasokból is, egy ellenzéki politikus pedig egyszerűen az egész menetrend visszavonását követeli. Sajnos meg kell említenünk a politikát is, mert ennek a folyamatnak ez másik főszereplője. A jelenlegi kormányfő a kampányában az előző kormány által bezárt mellékvonalak újraélesztését ígérte. Ennek igyekezett is eleget tenni, amely megcsillantotta a reményeket, de pár vonal megnyitása után alábbhagyott a lelkesedés és eljutottunk ide, ahol ma tartunk. A ritkítás átlagban 13% körüli, azonban a statisztika csalóka tud lenni. Vannak helyek, ahol ez az átlag 13%, a szolgáltatás több mint a felének eltűnését jelenti. Vannak olyan vonalak, amelyeken csak mutatóban maradnak meg a szerelvények, napi 2 vonatpárral. Mindezeket a változtatásokat az ésszerűsítés és a spórolás jegyében. Anélkül próbálnak meg milliárdokat spórolni, hogy bezárnának vonalakat. Mivel a vasút fenntartásának a költségeinek jelentős része fix költség, így csupán üzemanyag megtakarításból kötve hiszem, ha milliárdokat fognak spórolni. Nem csak a MÁV menetrendje változik, hanem a Volán társaságoké is. Legfontosabb változás, hogy megszűnnek az autópályás viszonylatok Budapest és jelentősebb megyeszékhelyek között, mint például: Győr, Szeged, Miskolc, vagy Nyíregyháza a vasút helyzetét erősítendő. Ezen vonalak kiesésének pótlásaként megerősített szerelvények fognak közlekedni az adott városok vasútállomási között. Ennyit tehát általánosan, nézzük konkrétabban megyénket, illetve Miskolcot hogyan érinti a változás:
Egy az egybe megszűnnek a Nyékládházát Tiszaújvárossal összekötő vonalak, csak azok maradnak meg, amelyek továbbközlekednek Miskolc-Tiszai Pu.-ra. Itt tehát 12 helyett mától mindössze 4 vonatpár fog közlekedni.
Hasonló módon kevesebb vonat fog közlekedni Kazincbarcika és Ózd között. A múltkori menetrendváltásig közvetlen vonat járt csörgőkkel Miskolc és Ózd között. Ez módosult úgy, hogy Miskolc és Kazincbarcika közt - mivel a vonal ezen része villamosítva van - Szilis inga jár, Barcikán pedig minden vonatnak közvetlen csatlakozása volt Ózd felé. Vasárnaptól tehát ez változott. Ezentúl szinte csak minden második Miskolc-Kazincbarcika vonatnak lesz közvetlen csatlakozása. Azt azért hozzá kell tenni, hogy Miskolc-Kazincbarcika-Ózd viszonylaton a Volán sokkal jobb eljutást biztosít. Ez csak a térségi tramtrain-rendszer kiépülésével tudna megváltozni.
(Személyvonat indul Miskolcról Ózdra 2006 nyarán)
Miskolctól független, de megyénkben található az Abaújszántó-Hidasnémeti vonal, amely a vasút körüli herce-hurca nagy vesztese. Az előző kormány vonalbezárásainak áldozata volt akkor. 2009 december 13-ától megszűnt rajta a személyszállítás, hogy aztán egy év múlva 2010 december 12-én ismét meginduljon. A naponta közlekedő 6 vonatpárból ma már csak kettő indult el.
Mint a bevezetőben említve volt megszűnik a Budapest-Miskolc buszjárat, helyette Mezőkövesdi átszállással juthat el Budapestre az, aki ragaszkodik, a vonatnál szvsz. kényelmetlenebb buszhoz.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
east69 2012.04.16. 02:53:20
Hol van most a nagyszájú szakszervezet, akik a Gyurcsány alatt olyan spontán, szépen összefogtak?
(kérdés vége)
2012.04.16. 06:57:45
Hiába van helyjegyed, nem tudsz leülni, és olyan tömegnyomor van, hogy a "kalaj" sem tud közlekedni!
Gratulálok ennek a sok baromnak!
De jöjjön már valamelyik baromarcú, okostojás és álljon ugy 3-3,5órát a tömegnyomorban. Legalább hallanák, hogyan emlegetik "mamájukat" a kedves adófizető és jegyekkel rendelkező, kedves utasok!
Ez lenne a modern, kényelmes és biztonságos utasszállítás fideszes módra?!
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.04.16. 07:21:23
Kitalalunk valamit es ha latjuk, hogy bizony ez nem jo attol fuggetlenul ragaszkodunk hozza, max egy kicsit ugy modositgatjuk, hogy a kecske is jol lakjon es a kaposzta is megmaradjon.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.16. 08:09:48
cdrom70 2012.04.16. 08:32:03
A csökkent vonatmennyiséghez a létszámot is hozzá igazítják(legalábbis atipikus foglalkoztatást vezetnek be). Ha nem, akkor nincs értelmé a változtatásnak.
Matolcsygyuri 2012.04.16. 08:52:49
Kivlov 2012.04.16. 09:07:40
Ezt simán meg is lehetne csinálni: vízfejet leépíteni, kedvezmények nagy részét megszüntetni...kezdetnek...
Iza Béla (törölt) 2012.04.16. 09:20:17
PonDrow 2012.04.16. 09:22:54
Pontosan. Bármit megcsinálnak a költségcsökkentés érdekében, csak a vasutasok létszámát/kedvezményeit ne kelljen csökkenteni hozzá! :)
belekotty 2012.04.16. 09:29:42
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.04.16. 13:36:15
Ez a gusztustalan. A Gaskó továbbra is nagyon jól elvan a milliós nagyságrendű szakszervezeti elnöki fizetéséből, és most nem érzi szükségét a vasúti vonalak megvédésének.
Az más tészta, hogy a kihasználhatatlan szárnyvonalak megtartása teljesen fölösleges. Inkább a Volánokat kellene fejleszteni. Mert ki akar vonattal utazni, amikor a falvakban a vasútállomások általában a falu végén vannak, a busz pedig több helyen is megáll a faluban, így sokkal kevesebbet kell gyalogolnia az embernek. De a sok csekély értelmű tuskó ragaszkodik a gazdaságtalan, és pazarló vonatközlekedéshez.
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.04.16. 13:44:14
cdrom70 2012.04.16. 16:50:23
Persze módosítani kellene a vasúti törvényt is mert lehetne a szárnyvonalakat is hasznosítani de sokkal kisebb fenntartási költséggel. pl: nem kellene anyi jegypénztár, a pályákat kopásnak megfelelően kellene karbantartani, a felesleges ingatlanok értékesítése). Persze ezzel munka van és a MÁV-nak nem érdeke egy normálisan és olcsóbban működő alternatíva.
A GYSEV hogyan tud sokkal jobb szolgáltatást nyújtani és még nyereséges is tud lenni??
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.16. 17:52:48
A GYSEV hogyan tud sokkal jobb szolgáltatást nyújtani és még nyereséges is tud lenni??
- Lehet ők értenek hozzá?
Kivlov 2012.04.17. 08:34:43
Te szedsz valamit? Kemény cucc lehet...
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.04.17. 13:27:44
De persze a vízfej méretét is csökkenteni kellene, de ahogy már a múltban ezt megismertük, az úgysem fog menni. Az alsó szintekről ki lesznek rugdosva az emberek, de azokon a szinteken, ahol a pénzt el lehet tüntetni, ott mindenki marad. Legfeljebb a csókosok pártállása változik.
Ezen gondolkozz el!
Iza Béla (törölt) 2012.04.19. 05:37:09