Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.04.15. 20:16 riczugabi

Április 15: a vasút sokadik gyásznapja

Ma érvénybe lépett az új vasúti menetrend, mely szerint a naponta nagyságrendileg 3000 vonatból mintegy 410 szűnik meg. A változtatás nagy visszhangot váltott ki nagyon sok polgármesterből és az utasokból is, egy ellenzéki politikus pedig egyszerűen az egész menetrend visszavonását követeli. Sajnos meg kell említenünk a politikát is, mert ennek a folyamatnak ez másik főszereplője. A jelenlegi kormányfő a kampányában az előző kormány által bezárt mellékvonalak újraélesztését ígérte. Ennek igyekezett is eleget tenni, amely megcsillantotta a reményeket, de pár vonal megnyitása után alábbhagyott a lelkesedés és eljutottunk ide, ahol ma tartunk. A ritkítás átlagban 13% körüli, azonban a statisztika csalóka tud lenni. Vannak helyek, ahol ez az átlag 13%, a szolgáltatás több mint a felének eltűnését jelenti. Vannak olyan vonalak, amelyeken csak mutatóban maradnak meg a szerelvények, napi 2 vonatpárral. Mindezeket a változtatásokat az ésszerűsítés és a spórolás jegyében. Anélkül próbálnak meg milliárdokat spórolni, hogy bezárnának vonalakat. Mivel a vasút fenntartásának a költségeinek jelentős része fix költség, így csupán üzemanyag megtakarításból kötve hiszem, ha milliárdokat fognak spórolni. Nem csak a MÁV menetrendje változik, hanem a Volán társaságoké is. Legfontosabb változás, hogy megszűnnek az autópályás viszonylatok Budapest és jelentősebb megyeszékhelyek között, mint például: Győr, Szeged, Miskolc, vagy Nyíregyháza a vasút helyzetét erősítendő. Ezen vonalak kiesésének pótlásaként megerősített szerelvények fognak közlekedni az adott városok vasútállomási között. Ennyit tehát általánosan, nézzük konkrétabban megyénket, illetve Miskolcot hogyan érinti a változás:

Egy az egybe megszűnnek a Nyékládházát Tiszaújvárossal összekötő vonalak, csak azok maradnak meg, amelyek továbbközlekednek Miskolc-Tiszai Pu.-ra. Itt tehát 12 helyett mától mindössze 4 vonatpár fog közlekedni.

Hasonló módon kevesebb vonat fog közlekedni Kazincbarcika és Ózd között. A múltkori menetrendváltásig közvetlen vonat járt csörgőkkel Miskolc és Ózd között. Ez módosult úgy, hogy Miskolc és Kazincbarcika közt - mivel a vonal ezen része villamosítva van - Szilis inga jár, Barcikán pedig minden vonatnak közvetlen csatlakozása volt Ózd felé. Vasárnaptól tehát ez változott. Ezentúl szinte csak minden második Miskolc-Kazincbarcika vonatnak lesz közvetlen csatlakozása. Azt azért hozzá kell tenni, hogy Miskolc-Kazincbarcika-Ózd viszonylaton a Volán sokkal jobb eljutást biztosít. Ez csak a térségi tramtrain-rendszer kiépülésével tudna megváltozni.

(Személyvonat indul Miskolcról Ózdra 2006 nyarán)

Miskolctól független, de megyénkben található az Abaújszántó-Hidasnémeti vonal, amely a vasút körüli herce-hurca nagy vesztese. Az előző kormány vonalbezárásainak áldozata volt akkor. 2009 december 13-ától megszűnt rajta a személyszállítás, hogy aztán egy év múlva 2010 december 12-én ismét meginduljon. A naponta közlekedő 6 vonatpárból ma már csak kettő indult el. 

Mint a bevezetőben említve volt megszűnik a Budapest-Miskolc buszjárat, helyette Mezőkövesdi átszállással juthat el Budapestre az, aki ragaszkodik, a vonatnál szvsz. kényelmetlenebb buszhoz.

17 komment

Címkék: közlekedés máv vonat vasút mozdony


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr144447520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

east69 2012.04.16. 02:53:20

Egy kérdés:
Hol van most a nagyszájú szakszervezet, akik a Gyurcsány alatt olyan spontán, szépen összefogtak?
(kérdés vége)

2012.04.16. 06:57:45

A sok szarházi lezüllesztette a vasutat a "heringtipusu" szinvonalra.

Hiába van helyjegyed, nem tudsz leülni, és olyan tömegnyomor van, hogy a "kalaj" sem tud közlekedni!

Gratulálok ennek a sok baromnak!

De jöjjön már valamelyik baromarcú, okostojás és álljon ugy 3-3,5órát a tömegnyomorban. Legalább hallanák, hogyan emlegetik "mamájukat" a kedves adófizető és jegyekkel rendelkező, kedves utasok!
Ez lenne a modern, kényelmes és biztonságos utasszállítás fideszes módra?!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.04.16. 07:21:23

A tipikus Fideszes kormanyzas ujabb iskolapeldaja.
Kitalalunk valamit es ha latjuk, hogy bizony ez nem jo attol fuggetlenul ragaszkodunk hozza, max egy kicsit ugy modositgatjuk, hogy a kecske is jol lakjon es a kaposzta is megmaradjon.

cdrom70 2012.04.16. 08:32:03

Ez akár egy valóban szükséges lépés is lehetne csakhogy megint a részletekkel van a probléma.

A csökkent vonatmennyiséghez a létszámot is hozzá igazítják(legalábbis atipikus foglalkoztatást vezetnek be). Ha nem, akkor nincs értelmé a változtatásnak.

Kivlov 2012.04.16. 09:07:40

"Anélkül próbálnak meg milliárdokat spórolni, hogy bezárnának vonalakat."

Ezt simán meg is lehetne csinálni: vízfejet leépíteni, kedvezmények nagy részét megszüntetni...kezdetnek...

Iza Béla (törölt) 2012.04.16. 09:20:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az, aminek eredetileg épült. A teherek mellett esetleg mehet a személyforgalom is. Persze azóta a teherek eltűntek és a személyek sem 3-5 évente lépik át a falu határát, hanem naponta. De ez senkit nem zavar.

PonDrow 2012.04.16. 09:22:54

@cdrom70: 2A csökkent vonatmennyiséghez a létszámot is hozzá igazítják(legalábbis atipikus foglalkoztatást vezetnek be). Ha nem, akkor nincs értelmé a változtatásnak. "

Pontosan. Bármit megcsinálnak a költségcsökkentés érdekében, csak a vasutasok létszámát/kedvezményeit ne kelljen csökkenteni hozzá! :)

belekotty 2012.04.16. 09:29:42

A létszám csökkentés bakfitty. Attól ugyanúgy kell a bakter, a vonalak fenntartása, ha naponta két vonat megy, meg ha 50. VONALAKAT KELL BEZÁRNI. Ja azt megfúrták ellenzékből! Szar ügy, de most segget kell csinálni a szájukból.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.04.16. 13:36:15

@east69: A Bonsai Duce megvette kilóra a Gaskót. Azóta semmit nem lehet hallani sztrájkról.
Ez a gusztustalan. A Gaskó továbbra is nagyon jól elvan a milliós nagyságrendű szakszervezeti elnöki fizetéséből, és most nem érzi szükségét a vasúti vonalak megvédésének.

Az más tészta, hogy a kihasználhatatlan szárnyvonalak megtartása teljesen fölösleges. Inkább a Volánokat kellene fejleszteni. Mert ki akar vonattal utazni, amikor a falvakban a vasútállomások általában a falu végén vannak, a busz pedig több helyen is megáll a faluban, így sokkal kevesebbet kell gyalogolnia az embernek. De a sok csekély értelmű tuskó ragaszkodik a gazdaságtalan, és pazarló vonatközlekedéshez.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.04.16. 13:44:14

@Kivlov: Te idióta, ha nem zárják be a kihasználatlan szárnyvonalakat, ahogy az előző kormány helyesen tette, akkor a járatszám csökkentése napi két(!) vonatpárra az felesleges pénzkidobás. Azt megértem, hogy te mindenhol a vízfejek leépítését, és az inaktív emberek (aka nyugdíjasok és rokkantnyugdíjasok) kiirtását szeretnéd, de ettől függetlenül a járatok számának csökkentése nem fog érdemi megtakarítást hozni. A vasúti pályát és a kiszolgáló épületeket az emberekkel (infrastruktúrát) így is úgy is fent kell tartani. Ezen még nem gondolkoztál?

cdrom70 2012.04.16. 16:50:23

A kihasználatatlan mellékvonalakat önkormányzati kezelésbe adnám. Ha kell nekik fenntartják, ha nem bezárnám a vonalat.
Persze módosítani kellene a vasúti törvényt is mert lehetne a szárnyvonalakat is hasznosítani de sokkal kisebb fenntartási költséggel. pl: nem kellene anyi jegypénztár, a pályákat kopásnak megfelelően kellene karbantartani, a felesleges ingatlanok értékesítése). Persze ezzel munka van és a MÁV-nak nem érdeke egy normálisan és olcsóbban működő alternatíva.
A GYSEV hogyan tud sokkal jobb szolgáltatást nyújtani és még nyereséges is tud lenni??

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.16. 17:52:48

@cdrom70:

A GYSEV hogyan tud sokkal jobb szolgáltatást nyújtani és még nyereséges is tud lenni??

- Lehet ők értenek hozzá?

Kivlov 2012.04.17. 08:34:43

@The Lonewolf:
Te szedsz valamit? Kemény cucc lehet...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.04.17. 13:27:44

@Kivlov: Szerinted, ha a napi egy-két vonatpár megmarad, akkor nem kell a kalauzokat, állomásfőnököket, és a személyzetet fenntartani? És akkor a pálya, és az állomások fenntartására még egy rohadt forintot sem költöttünk. Ja és ehhez nem kellett semmit beszednem, ez csak aaz egyszrű józan paraszti ész.
De persze a vízfej méretét is csökkenteni kellene, de ahogy már a múltban ezt megismertük, az úgysem fog menni. Az alsó szintekről ki lesznek rugdosva az emberek, de azokon a szinteken, ahol a pénzt el lehet tüntetni, ott mindenki marad. Legfeljebb a csókosok pártállása változik.
Ezen gondolkozz el!

Iza Béla (törölt) 2012.04.19. 05:37:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amellett, hogy valamihez értenek (nem biztos, hogy a vasúthoz), a vízfej egy részér a Könyves Kálmán körúton tartják.
süti beállítások módosítása