Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.05.15. 17:32 riczugabi

Párhuzamos teszten a soros és a párhuzamos technológia Miskolcon

Mint az már előző bejegyzésben is szerepelt, áprilistól 3 éven keresztül utazhatunk Miskolcon a Volvo új hibrid buszával. A gyártó a párhuzamos hibrid technológiát alkalmazza. Leegyszerűsítve: párhuzamosság abban merül ki, hogy a villanymotor és a dízelmotor egyszerre forgatja a hajtásláncot. Elrendezése bonyolultabb, mert jelen van az elektromos hajtáson kívül, a hagyományos buszok összes alkatrésze is, esetleg a generátor és az indítómotor helyettesíthető az elektromotor által . Jól szabályozható, így az üzemanyag magtakarítást maximalizálni lehet.

 

Ami a párhuzamos tesztet illeti: a Volvo mellett 5 napig vendégeskedett a MAN hibridje, egy Lion's City A37 típusú autóbusz is. A MAN a soros technológia mellett tette le a voksát. Lényege, hogy a dízelmotor a hajtásláncot nem, csak a villanygenerátort hajtja, amely energiát termel a kerekeket hajtó villanymotorok számára. Így az energia a kerekekig egy úton jut el. Előnye, hogy a dízelmotor nincs mechanikai kapcsolatban a kerekekkel, így az a 37%-os maximális elméleti hatásfokon tud üzemelni. Hátránya, hogy az energia több átalakuláson megy keresztül, mire a kerekekhez ér, így nagyobb a veszteség is. 

Az utazóközönség május 5-9 között próbálhatta ki, rendre 21-es, 29-es, 3A-s, 24-es és 11-es viszonylaton. Külsőleg a busz hozza a típuscsalád megszokott arculatát, belsőre pedig az elvárt minőséget. Illesztésekkel semmi gond nem volt, az ülések kényelmesek voltak. Az utascsere három ajtón keresztül történhet, az első bolygóajtón, illetve a 2. és 3. lengőajtón. A kapaszkodók száma az utastérben kicsit kevesebb volt a szükségesnél, de pluszban kaptunk egy felesleges és zavaró elválasztó korlátot az első ajtónál. Nyitható ablak nem található a járművön, de a klíma mindvégig kellemes környezetet biztosított, remélhetőleg télen sem kellett volna fáznunk. A busz hátuljában az álló motorsátor mellett, helyhiány miatt ülőhelyek helyett, fenék és háttámasszal ellátott állóhelyeket alakítottak ki, szám szerint hármat, azonban átlagos testméretű emberek is csak ketten érzik magukat kényelemben.

Ezzel az öt napos teszttel a cég kipróbálhatta a soros technológiát is üzemi körülmények között, hogy tapasztalatokat gyűjtsön, az utasok pedig kaptak egy összességében nagyon tetszetős járművet. Engem jobban meggyőzött, mint a Volvo és a nem túl jó véleményem is megváltoztatta a hibridekkel kapcsolatban. Remélem lesz még alkalmunk ilyen, vagy ehhez hasonló járművet újból kipróbálni.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés volvo busz miskolc man mvk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr324508724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása