Június elsejétől új rendszer szerint közlekednek a "hetesek". A 2008 óta szinte változatlan járatcsaládot nagy mértékben átalakítja a Budapesti Közlekedési Központ. Ehhez igazodva a 33-as buszcsalád járatai is változnak, több járat is hosszabb útvonalon közlekedik majd. Nézzük a konkrétumokat:
A 7-es busz hosszabb útvonalon, Kelenföld vasútállomás és Újpalota között közlekedik. A 173-as jelzés 7A-ra módosul, útvonala lerövidül, a Bornemissza tértől csak a Bosnyák térig közlekedik. A 7E jelzésű busz útvonala a 7-es alapjárattal megegyezően Újpalotáig hosszabbodik. A 173E jelzés helyét az új 107E veszi át, megállási rendje módosul, ezentúl az Apolló utcai megállóban is megáll.
A 33-as autóbusz változatlan formában közlekedik továbbra is. A 33E jelzésű járatot a 133E váltja, hosszabb útvonalon. Nagytétény, vasútállomástól egészen a Bosnyák térig nyúlik ezentúl. Meghosszabbodik a 233E is, ugyancsak a Bosnyák térig.
A változtatásoknak köszönhetően időszakosan csökken az Urániánál lévő végállomás terhelése. Újpalotán a plusz egy járatnak köszönhetően nő a kapacitás. Több forgalmasabb megálló gyorsjárati kiszolgálást is kap, mint pl. Astoria, Szent Gellért tér, a 133E-233E járatpár révén. Megállók neve is változnak. A teljesség igénye nélkül: Róna utca ezentúl Tisza István tér néven szerepel, a Dózsa György út a nekem speciel semmitmondó Reiner Frigyes park nevet kapja. Kelenföldi pályaudvarból pedig vasútállomás lesz.
Ugyanezen a napon forgalomba áll a 150 új Mercedes Citaro második kontingense. A buszok a következő vonalakon állnak forgalomba: 8, 11, 22, 22A, 91, 97E, 111, 112, 178, 222, 291 és az átszervezett 7E-107E és 233E. Immáron 100 db ilyen típusú jármű fog közlekedni az utakon. A felszabaduló régebbi alacsonypadlós járműveket átcsoportosítják, ezáltal más járatokon is növekszik az ilyen típusú buszok aránya.
Június harmadikától hosszabb útvonalon közlekednek a 79-es trolibuszok. A Dózsa György úti megálló után a Dráva és Révész utcákon keresztül érik el a Kárpát utcát és ezen az utcán térnek vissza a Dráva utcára. Felső vezeték hiányában a távot akkumulátoros üzemben fogják a járművek megtenni. A követési idők változatlanok maradnak és a trolik továbbra sem közlekednek hétvégente.
Járműflottával kapcsolatos változás még, hogy hétfőtől újabb bérelt busz közlekedik a BKV kötelékében, mégpedig egy Molitus S91. Négy évvel korábban az Orangeways ezzel a típussal váltotta volna le, a már akkor is gyászos állapotban lévő Ikarus 405 típusú buszokat. A tendert megnyerték, de végül érvénytelenítették a kiírást, így a típuscsere meghiúsult. A midivel a 27-es és a 203-as járatokon találkozhatunk.
( Fotó: Indóház honlapja )
Átfogó felújítási munkálatokba kezdett a BKK a 32 járművet számláló csuklós Van Hool flottán. A felújítás során egységes, az új színtervnek megfelelő világoskék fényezést kapnak. A ma már gyomorforgatóan összemocskolódott üléskárpitokat és burkolatokat újakra cserélik, olyanokra, hogy azok a vandálok tevékenységének is jobban ellen tudjanak állni. Legjobb lenne, ha kamerák is kerülnének a fedélzetre, bár erről nincs említés.
( Fotó: BKK Facebook oldala )
A felújítások befejezését decemberre ígérik. Remélem ezek után jobban megbecsülik majd ezeket a járgányokat és rongálódás nélkül szolgálnak még sokáig.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.