Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.06.12. 19:56 riczugabi

Mindennapok a miskolci tömegközlekedésben 6. rész

15 : A Diósgyőri villamosvégállomást Ómassával összekötő járatot elkerülték a változások, így esetében nincs miről írni.

16 : Az Újgyőri Főtér és Lyukóbánya között közlekedő viszonylatot már 2006 novemberében utolérték a változások, amelyeket egy korábbi részben már ismertettem is.

19,67 : Az eltérő viszonylatszámok ellenére, a két járat szoros kapcsolatban van egymással. A 67-es a 19-es betétjárata. Az Újgyőri Főtér és a Komlóstetői lakótelep kapcsolatát látják el. A 19-es két megállóval hosszabb, továbbközlekedik a lakótelep mögötti családiházas részig. Nagy volumenű változást nem hozott a racionalizálás az útvonalukban, mindössze a Digép-i hurok maradt ki ezután a 19-es útvonalából. Menetrendileg azonban elég súlyos csapás érte, főleg a 67-est. A hétköznapi járatszám 82-ről 61-re mérséklődött. Ezáltal a követési idők egyes időszakokban jócskán megnőttek. Hétköznap délután az átlagos  7-9 perc 12-15 re, esténként pedig a fél órából óra lett.

20as

(A 2007 előtti 20-as, miután már az MAN-ek is megjelentek a városban)

20 : A 2000-ben indult "kirakatjárat" pótlás nélkül megszűnt. Útvonala a belvárosig a 24-esével megegyezett, onnantól pedig a 12-es útvonalán érte el az Egyetemvárost. Kirakatjárat mibenléte abban állt, hogy a járaton csak az akkoriban frissen beszerzett alacsonypadlós Ikarus 412-esek közlekedtek kizárólag, később persze az MAN-ek is szerephez jutottak rajta. Gyakorlatban ez két járatpárt jelentett: egyet reggel, egyet délután, így eltűnése szinte feltűnés nélküli volt. A kirakatjárat szerepét átvette a 24-es.

101Bs

(101B-s a Diósgyőri végállomásán)

21,101B : A K-Ny-i tengely két alapjárata, amelyeket párban lehet említeni. A 21-es a Tiszai Pu-ról, a 101B-s az MVK ZRt. telephelyétől, a Szondy György utcától indult. Útvonaluk az első megállójuktól, a Selyemréttől közös volt. A Vörösmarty városrésznél érintették a belvárost, majd haladtak tovább a Déli tehermentesítőn, egészen az Újgyőri Főtérig. A 101B-s elvileg gyors járat volt, de gyakorlatban már csak nagyon kevés megálló maradt olyan, amely mellett megállás nélkül elhaladhatott. A Főtérnél útvonaluk elvált egymástól. A 101B-s csatlakozott az 1-1A-101 trióhoz és egészen Diósgyőrig közlekedett, a 21-es a Vasgyáron és a Tatárdombon keresztül pedig a Kilián lakótelep déli részéig. A változás jelentősen érintette a két járatot. Olyannyira, hogy a 101B-s nemes egyszerűséggel megszűnt. A 21-est "sikeresen", a többi járathoz hasonlóan az Újgyőri főtérnél kettévágták. Létrejött az új 99-es viszonylat, amely csak az Újgyőri Főtér és a Kilián lakótelep között közlekedett. A 21-es keleti végállomása a Tiszai Pu-ról átkerült a Szondy Gy. utcára. A 101B-s megszűnésével (na meg persze a 33,36,39 járatok átszervezésével, amiről majd később) gondolhatták az illetékesek, hogy a 21-es szerepe megerősödik, ezért ennek megfelelően alakították ki a menetrendet. Délelőtt 4-7 perc lett a követés, völgyidőben 10 perc, míg délután 6-7 perc. Azonban hamar kiderült, hogy elég jelentősen túlértékelték az igények alakulását. A buszok szinte üresen jártak. Eleinte próbálkoztak szólósítással is, de később menetrendi változás lett a vége.

99es

(Az újonnan létrejövő 99-es az Újgyőri Főtéren)

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés busz miskolc mvk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr694584070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása