24A,24B : A két járat valószínűleg az alap 24-es két szakaszán (amelynek elválasztópontja a Búza Tér) eltérő utazási igények miatt jött létre 2002-ben. A 24A járt a "fenti" Búza Tér - Repülőtér szakaszon, addig a 24B-s a "lenti" szakaszt járta be. Azonban új feladatot is kapott, a szimpla sűrítésen túl. Nem csupán a Búza Tér és a Hejő-Park közt közlekedett, hanem azon túl elérte az Egyetemvárost is. 2007-ben a két viszonylat megszűnt, azonban a 24A tovább élt a későbbi 24-es képében.
29 : Miskolc egyetlen járata abból a szempontból, hogy átszállásmentes kapcsolatot biztosít a két fő közlekedési tengely között, a belvárost messze elkerülve, nyugodtan nevezhetjük menekülő útvonalnak is. Eleinte az Újgyőri Főtér és a Vargahegy között járt, majd jócskán meghosszabbítva elérte az Avast. Ez adott igazi fellendülést, az egyik legsűrűbb és kihasználtabb viszonylattá vállt a városban. A racionalizáláskor útvonal változás nem érintette, nem érinthette (csupán a reggeli egyetemi betérések szűntek meg). Menetrendje kicsit ritkult, az eddigi napi 80 fordulóból 75 maradt.
31 : A Tiszai Pu. és az Avas kilátó között közlekedő viszonylatot jócskán érintették a változások. Az első tervekben még az szerepelt, hogy az Avas kilátó helyett a Hejő-Parkba fog közlekedni, de mindenki megkönnyebbülésére ezt elvetették. Végül az Egyetemvárost jelölték ki végállomásának. Ez megteremtette a régóta hiányzó átszállásmentes kapcsolatot a pályaudvar és az egyetem között. Emellett persze az Avas III. ütemében élők is joggal követelték vissza a már nagyon megszokott közvetlen összeköttetést. Támadható volt az új rendszer, mert tanítási időn kívül az Avas II. ütemén túl szinte teljesen kihasználatlanul közlekedtek a járművek. Ezzel szemben menetrendje egyáltalán nem ritkult, sőt a napi fordulók száma kettővel 99-re nőtt.
32 : A város másik pályaudvara, a Gömöri Pu. és az Avas kilátó közt közlekedett. Nem ez a kapcsolat volt a fő profilja, mert sajnos akkora forgalmat nem generál a pályaudvar. Sokkal inkább az Avas és a belváros kapcsolatának megteremtése, a többi hasonló célú járattól eltérő útvonalon. Nem volt meghatározó járat az egykori 33-as, 34-es mellett. 2007-ben nagy változás állt be a járaton. Az Avason két járat szűnt meg, kettő pedig elkerült onnan. Ennek következtében szerepe jelentősen megnőtt, alapjárattá vállt. Útvonala és célja nem változott, de menetrendje annál is inkább. Fordulószáma 44-ről, több mint a duplájára, 114-re nőtt.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.