Képgalériám

   Több, mint 2500 fotóval.

    riczugabi.fotoalbum.hu

      Legfrissebb galéria:         

          Budapest 2014

Facebook

Kövesd a blogom Facebook oldalát! Itt leghamarabb értesülhetsz a friss posztokról és olvashatod az általam fontosnak vélt híreket a közlekedés világából.

Címkék

2012.07.20. 20:25 riczugabi

Mindennapok a miskolci tömegközlekedésben 8. rész

33 : A viszonylat régebben sokkal nagyobb jelentőséggel bírt. A még működő acélművek és Digép korában jelentős embermennyiséget szállított a munkahelyére, az ország egyik legnagyobb lakótelepéről. Mondhatni a 18-as párjának is. Ez is átszállásmentes kapcsolatot teremtett a két fő tengely között,csak éppen az ellenkező irányból. A munkahelyek megszűnésével a 33-asnak is jelentősen csökkent a szerepe. A változásokkal azonban a 18-assal ellentétben nem szűnt meg teljesen, de szabályos csonkítást végeztek rajta. Déli és nyugati részét is levágták. Egyike lett a kis belvárosi keringő járatoknak. Ezentúl a belvárosból indulva, egy nagyon esetleges végállomásról, kacifántos megfordulás után vette útját az ellátandó területe felé. Ez a terület az Üveggyár melletti, az Avas dombja és a Déli tehermentesítő közötti kis családiházas rész, amelyen eddig is áthaladt. Feladatkörének lecsökkenésével a fordulók száma is csökkent. Eddig a nap nagy részében 15 percenként közlekedett, de az igényekhez igazodva, ezután egész nap fél óránként járt.

DSCN8499

(Megszűnő, átalakuló járatok menetrendje a Nagyváthy utcai megállóban, alul már az új vonalhálózattal)

34 : Talán az avasiaknak a legjobban fájó pont volt a 34-es elvesztése. A városközponttól indulva a Csabai kapun át a Centrumnál, később pár hónapig a Villanyrendőrnél tökéletes átszállást biztosított a villamosra és gyors eljutást a belvárosba. Északi végállomása Bodótető volt. Útvonalának nagy részétől szabadították meg 2007-ben. Csabai kaput és az Avast ezután egyáltalán nem érintette. Feladata a Bodótető és a belváros kapcsolatának ellátására korlátozódott. Ő lett a következő rövid keringő járat. Természetesen óriási teljesítménycsökkentés mellett: legsűrűbb követése 20 perc lett napközben (az eddigi délutáni 7-8 perc helyett), ami persze magától értetődő.

35 : 1984-es elindulása óta nagy szerepet tölt be a Avas közlekedésében. A III. ütemből indulva, a II. ütem szélét érintve nagyon rövid idő, mindössze 11 perc (32-es 17perc)alatt éri el a belvárost, a Centrumnál, majd hurokban fordulva, a Villanyrendőrt érintve jut vissza az Avasra, ugyanazon az útvonalon. Régebben írtam róla : a csuklós kocsik megjelenésével, csökkent a fordulók száma és ezáltal a követési idők is nőttek. Leginkább völgyidőszakban és látványosan hétvégén :átlagos 6-8 perc kereken 10 percre nőtt.

36 : Előző járattal egy időben, 1984-ben indult útjára. Feladata ugyancsak a munkásszállítás volt, a III. ütemet kötötte össze a DIGÉP- pel, a 33-asnál rövidebb úton (ott ahol a 35-ös jár). 2007-re a már a hasonló célú járatoknál említett történtek miatt, már csak egy értelmetlen járat maradt, ami már csak a belvárosinak nem mondható Szent Anna Tér mögött lévő családiházak között fordult vissza az Avasra. Olyannyira lecsökkent a jelentősége, hogy pótlás nélkül megszűnt.

38 : A sétálóutcával szomszédos egyirányú utcából indult. Harmincas számmezőbe kerülése nem véletlen, avasi járat, de nem a többi nagy forgalmú lakótelepi járathoz tartozik, ugyanis a lakótelep mellett lévő kertesházas illetve kisbérházas részt tárta fel. Eddig sem volt túl gyakori járat, de így is sikerült ritkítást véghez vinni rajta. Hétköznap 20 percről 30 percre növelték a követési időket, hasonlóan a hétvégi 25 perchez, bár hétvégén ezek után 40 sőt 60 perces követések is előfordultak. Az újonnan megrövidített járatok megjelenésével esélyes lett valamelyikükkel való összevonása, amely nem is maradt el később.

39 : Fiatalnak mondható viszonylatról beszélhettünk akkoriban. Mindössze 4 évet élt meg. A 29-essel megegyezően az Avas Kilátó és az Újgyőri Főtér között közlekedett. Útvonaluk azonban jócskán különbözött, mert az Avas vk-tól a 36-os vonalát követte. Célját nem értettem, ahogy máig sem értem. Furcsamód hétvégén gyakrabban közlekedett, mint hétköznap. 2007-ben pótlás nélkül szűnt meg.

353639

(Csúcsforgalom a kilátónál: 39-35-36-35)

44 : Gondolkodtam rajta, bevegyem-e a felsorolásba, de mint látható inkább megemlítem. Áruházi járat ugyan, de nem tartozik az ingyenesek közé. Centrum és a város déli részén fekvő bevásárló park között közlekedik, ahol hipermarket, barkácsáruház, szupermarketek és bevásárló udvar található. Áruházi járat lévén a változások semennyiben sem érintették. 

68 : A viszonylat a pár száz lelkes, de közigazgatásilag Miskolchoz tartozó Bükkszentlászló és a nagyváros kapcsolatát látja el az Újgyőri Főtéren keresztül. A járművek nagyjából óránként követték egymást, kivéve a csúcsidőt, amikor 30 percre "sűrűsödött". 2007-ben útvonal változás nem történt, de az említett sűrítések megszűntek. 

Ezzel a végére is értünk a felsorolásnak. Láthatóan óriási változáson ment keresztül a vonalhálózat. Természetesen az utazóközönség finoman fogalmazva nem örült neki. Különböző statisztikák szerint több, mint 10%-os utasvesztés ment végbe. Köszönhetően nemcsak a hálózat és menetrend átalakításoknak, hanem az ezzel párhuzamosan véghezvitt jegy és bérlet áremelésnek. Az általános kombinált bérlet 600 ft-al lett drágább és került 4500 ft-ba. Azóta már 7000-nél járunk... A diákokat sem kímélték: az addigi nagyon kedvező 1390 ft-ról, 1800 ft-ra nőtt a diákbérlet ára. Akkor durva emelésnek tűnt, sőt az is volt. Ma már annak az árnak is tudnánk örülni, figyelembe véve, hogy mára ennek a kb. 220%-t kell fizetni, ha a diák utazni akar. Ezzel valószínűleg jelenleg a miskolci tömegközlekedés a legdrágább az országban diák szempontból. Folytatásban jönnek az elmaradhatatlan, azonnali változtatások, amelyekre alig 1 hónapot kellett csak várnunk.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés busz miskolc mvk


A bejegyzés trackback címe:

https://riczugabi.blog.hu/api/trackback/id/tr214625660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása