Folytassuk tehát a felsorolást:
6 : A város -egyes időszakokban- egyik leggyakrabban járó járata volt a változtatás előtt. Az Újgyőri Főtérről induló viszonylat a város ÉNy-i részéhez csatlakozó hosszan elnyúló, szinte egy utcás település formáját öltő Perecest kapcsolja be a város vérkeringésébe. Útvonal változás nem történt a racionalizálás során, de ma már gyakorinak sem mondhatni. A reggeli 4-8 perces követésből 10-11 lett. Délután a 9-11 percezésből 2007-re 15 percezés lett.
7 : Az MVK Zrt. egyetlen olyan járata, amely átlépi a város közigazgatási határát. A Búza teret Felsőzsolcával összeköttetést biztosító járatot sem kerülte el a változtatás. Útvonala nem sokban változott. Ezentúl nem tér be a Selyemrétre, hanem végig a 3-as főúton halad. Menetrendi változásokat is eszközöltek. Napi 76 forduló 62-re csökkent.
8,18 : 2007 előtt eme két járatnak szinte semmi köze nem volt egymáshoz. Egyedül az egyik végállomásuk egyezett meg. A 8-as a Repülőtér végállomásról indult, az északi ipartelepeken keresztül érte el a Tiszai Pu.-t, majd tovább haladva érintette a keleti ipari területeket, így érte el a Húskombinátot, a végállomását. A 18-as azon kevés járatok egyike volt, amely átszállás nélküli kapcsolatot teremtett az É-D-i és a K-Ny-i tengelyek között. A Repülőtérről indulva először a Szentpéteri, majd a Győri kapun át az Újgyőri Főteret érintve érte el a DIGÉP végállomást. Mivel a DIGÉP már utasokat nem vonzott a nehézipar szinte teljes megszűnése után, várható volt, hogy a már csak délelőtti és délutáni csúcsban óránként-félóránként közlekedő járat megszűnik. De, hogy jön képbe a 18-as? A válasz a következő: a 8-ast értelmetlenül kettévágták. A Repülőtér-Tiszai Pu. viszonylat maradt a 8-as (ami egy az egyben megegyezik a 2000-ben megszüntetett 10-essel), a Tiszai Pu. - Húskombinát pedig megkapta a 18-as számot. Pláne annak tekintetében tűnt nevetségesnek a szétvágás, hogy a két járat szinte teljesen megegyező követési időket kapott. Lássuk be, az sem szerencsés dolog, hogy egy élő viszonylatszámot átpakolnak a város egyik végéből a másikba.
(régi 18-as indul a Repülőtérről a DIGÉP-hez 2006-ban)
9 : A rövidke járat az Újgyőri főtérről indulva a Diósgyőr déli részén fekvő családi házas övezetet szolgálja ki. A nagy változásokat megúszta. Hétköznapi fordulószáma eggyel nőtt, az indulási időket pedig jobban megjegyezhetővé tették. Hétvégi menetrendje változatlan maradt.
11 : Előzőhöz hasonlóan, ezt a járatot sem érintette a nagy változtatás. Így, csak a Búza teret a Bábonyi-bérccel (ami ugyancsak egy családi házas városrész) összekötő járatot használók semmit sem vettek észre a kavarásból, mert még a menetrendi időpontok sem változtak.
Folytatom...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.